mandag 16. april 2012

Danmark: Soluna Samay - Should've known better

Første gang jeg hørte det danske bidraget kunne jeg styre min begeistring, men nå når alle bidragene er klare, må jeg si at Danmark har en av de beste låtene i år.  Riktignok satser de trygt og godt på en lett poplåt som alltid, en vaskeekte middelmådighet av en låt.  Soluna har dessuten en litt irriterende stemme, men det er likevel en besnærende særegenhet over bidraget hennes som gjør at jeg får lyst til å plassere Danmark inne på Topp 5.  Det som likevel irriterer meg mest med denne låten, er at den første strofen er nærmest klin lik Seals "Crazy". 
Soluna har tysk far, sveitsisk mor, er født i Guatemala og flyttet til Danmark som 10-åring.  Skikkelig multikulturell jente som har drevet med musikk omtrent hele livet.  Hun ble oppdaget på gata hvor hun opptrådte med musikerforeldrene sine, så jeg tipper overgangen fra å være gatemusikant til glitter og glam i Baku blir stor.  Uansett, lykke til Danmark, håper å se dere i finalen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar